.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رضايت رئيس جمهور از برنامه‌هاي فرهنگي مازندران

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از رضايت رئيس جمهور از برنامه‌هاي فرهنگي مازندران در سفر استاني خبر داد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي در اين نشست مجموعه‌اي را تقديم رئيس جمهور كرد كه از ماه‌ها قبل براي تشريح و تبيين وضعيت موجود فرهنگي و راهكارهاي توسعه فرهنگ و هنر مازندران توسط جمعي از كارشناسان و فرهيختگان تهيه شده بود.
ابراهيمي راجع به محتواي اين مجموعه كه در اختيار رئيس جمهور قرار گرفته است گفت: برنامه جامع فرهنگي و هنري استان در 5 فصل و 19 بخش با موضوعات مختلفي از قبيل كليات، راهبردها، اولويت‌ها و انتظارات و سرانجام برنامه‌هاي و فعاليت‌هاي پيش بيني شده فرهنگي و هنري براي استان مازندران به رئيس جمهور تقديم شد.
وي همچنين با مثبت ارزيابي كردن نظر رئيس جمهور پيرامون فعاليت‌هاي اين اداره كل، تصريح كرد: توسعه فرهنگي مازندران با توجه تام به منويات مقام معظم رهبري و توانمندسازي اين استان در تمامي عرصه‌هاي فرهنگي و هنري ادامه خواهد يافت و توليدات فرهنگي و هنري رو به افزايش خواهد نهاد.
اين مسئول فرهنگي استان از حمايت‌هاي جدي دولت در دور سوم سفرهاي هيئت دولت از حوزه فرهنگ و هنر تشكر كرد و اين سفر را باعث خير و بركت براي استان مازندران برشمرد و توسعه استان در بخش‌هاي فرهنگي و هنري را از دغدغه‌هاي جدي دولت خواند.

* تئاتر آئيني و ديني از مفاخر ايران است
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان نوشهر، هنر تئاتر آييني و ديني را يكي از مفاخر هنرهاي موجود در جهان اسلام معرفي كرد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن توپا حيدري گفت: تئاتر ديني، هنري دوست داشتني و داراي ارزش‌هاي والاي الهي است كه با جايگاه رفيع خود مي‌تواند آموزه‌هاي ديني همچون عاشورا، معارف بلند الهي و قرآني، ايمان و ايثار، حق طلبي و شهادت و ساير ارزش‌هاي اسلامي را در جوانان و نوجوانان نهادينه كند.
وي بيان داشت: بايد به هنرمندان تئاتر بها داده شود تا اين عزيزان با اجراهاي موفقيت آميز خودشان رضايت مخاطباني كه به سالن‌هاي اجرا مي‌آيند را جلب كنند و بتوانند با ارائه الگوهايي همچون عصر عاشورا و ارزش‌ها در سطح جامعه رنگ و روح مضاعفي ببخشند.
حيدري با اشاره به توجه مديران فرهنگي به عرصه هنرهاي ديني خاطرنشان كرد: در آذرماه شاهد اجراي دو تئاتر در نوشهر بوديم و اين اتفاق خوبي براي تئاتر شهرستان است كه اميدواريم هنرمندان ما در اين عرصه بيش از پيش موفق باشند.

*ماه محرم فرصتي براي بازگويي اصالت‌هاي ديني است
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساري، سوگواري براي حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را يك اصالت ديني عنوان كرد.
محمدرضا اسماعيلي فولادي افزود: مناسبت‌هاي مذهبي فرصت مهم براي مسئولان حوزه فرهنگ ايجاد مي‌كند تا بتوانند ضروريات فرهنگ ديني را براي مردم بازگو كنند و ماه محرم يكي از همين فرصت‌هاست.
وي با استناد به فرموده امام خميني (ره)، از ماه محرم به ماه حماسه، شجاعت و فداكاري ياد كرد و افزود: مجالس بزرگداشت سيد مظلومان و سرور آزادگان كه مجالس غلبه سپاه عقل بر جهل، عدل بر ظلم، امانت بر خيانت و حكومت اسلامي بر طاغوت است بايد هرچه باشكوه‌تر و بامعرفت‌تر برپا شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ساري همچنين به برنامه‌هاي اين اداره در ماه محرم اشاره كرد و مشاركت در برگزاري مراسم عزاداري هنرمندان، برگزاري عصر شعر عاشورايي و برپايي نمايشگاه عكس عاشورايي را بخشي از فعاليت‌هاي اداره مذكور عنوان كرد.

* نمايشگاه عكس محرم در محمودآباد برگزار شد
نمايشگاه عكس محرم به مناسبت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در مسجد جامع شهرستان محمودآباد برگزار شد.
نمايشگاه عكس محرم با عنوان «معرفت و شور حسيني» از اول محرم در مسجد جامع شهرستان محمودآباد برگزار شد.
محمدي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: زنده نگه داشتن ايام عزاي حسيني و ترويج فرهنگ عاشورايي از مهمترين اهداف برپايي اين نمايشگاه عكس است.
وي اضافه كرد: در اين نمايشگاه 100 قطعه عكس از هنرمندان شهرستان به نمايش گذاشته شده كه به مدت 10 روز آماده بازديد علاقمندان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.